اي كلام مكتوب هنا

مش بالضرورة حالة شخصية للكاتب
فرجاء اننا نشوفه
مجرد عمل فني بيوصف حالات بنشوفها حوالينا في الحياة مش اكتر

Followers

Tuesday, April 28, 2009

سعيدة وزعلانة

بسم الله الرحمن الرحيم
انا اترددت كتير هل اكتب الموضوع ده ولا لا
وفي الاخر استخرت ربنا وقلت
لازم اكتبه برغم اني والدي قالي
لو ان كل كلب عوى القمته حجرا لصار
الحجر مثقالا بدينار فدع القافلة تسير والكلاب تعوي

وهاقول ليه انا قررت اكتب الموضوع
ده لكن الاول لازم احكيلكم الموضوع من البداية
صحيت على حد كلمني قالي ادخلي بسرعة شيلي كومنت مكتوب
في بوست الفارس

دخلت لاقيت 5 كومنت اقل ما يقال عنهم انهم تعليقات
مكانها سلة القمامة وحتى لا يرقى انه يترمي في سلة قمامة
وكنت مقتنعة ان الكلام ده مش بيتقال الا من ولد
لاني ماتخيلتش ان ممكن في بنت تقدر تكتب او تقول كلام زي ده
وبعد شوية لقيت كمان 2 تعليقات
سخيفة بتشتم في المدونة وتشتم في الرومانسية
من نفس الشخص اللي داخل كا انونوميس
او مجهول
لو كان التعليقات مش عاجبها اي
حاجة في المدونة انا لايمكن كنت حذفتها
فخليت التعليق مقصور على بلوجرز بس
لاني مش فاضية انضف زبالة
وبعد فترة دخلت لقيت حاجة غريبة
مدونة معمولة باسمي تشتم فيا
ياللهول
انا بقيت مشهورة اوي كده
انا ما اكدبش اني في الاول اتخضيت وزعلت واتلخبطت
ويمكن اكون دمعت لي دموعتين
وبعدين لما فكرت ضحكت اوي
جالي احساس المشاهير والناس المهمين
لما بيتقال عليهم اشاعات لو ردو بيبقو صغروا نفسهم
ولو سكتوا ممكن الكلام يثبت عليهم
لاني عرفت مين اللي عملت كده
واتاكدت ان كل كلامي ليها في محله وده اللي

زعلها اوي كده ودي حاجة معروفة في علم النفس
ويعلم ربنا زي ما قلت لها انه انا كلامي ليها
مكان بهدف اني اغلس عليها او اضايقها خالص
كان من باب النصيحة علشان اكون اخليت من ذنبها

يوم ما نقف كلنا بين ايادي الرحمن اللي هي بتقول
انها عارفاه كويس مع انها لا تعرفه


اما الكلام اللي قالته عني وعن خطيبها ده
يشهد ربنا انه غير صحيح
وحتى مش حاقول حسبي الله ونعم الوكيل
لان ربنا مطلع وشايف
واذا كان ربنا يوم القيامة هايقتص للانعام من بعض
فما بالنا احنا البشر

ةمخبيش عليكم ان في الاول صعبت عليا
فكرتها والله بنت فعلا حكايتها صحيحة واشتبهت فيا ولا حاجة

وكنت هاكتب لها واوضح لها ان مش

انا اللي تقصدها واقول لها قلبي معاكي

لكن لما جمعت الخيوط على طريقة

المفتش كورومبو عرفت هي مين وبتعمل كده ليه

اما ليه ما قلتش اسمي عادي انا حرة
وفي ناس كتير فضلت تظهر بدون
اسمها علشان تكون على حريتها

ولما انا ما قلتش اسمي هي
عرفتني منين صديقة المفتش كورومبو
اما اذا كانت قرت بوستات قديمة لي
ا وعليها بنت الكلام ده زي بوست بتحبها

فاؤكد ان الموضوع مش كده خالص
وليه حكاية معايا فعلا بس برضو مش هاقولها
لانها تخصني
ملحوظة مهمة جدا
الكلام ده كله مش رد عليها
ابدا
ده انا لقيت انه من حق ناس انا
تواجدت بينهم واعتقد
اني لقيت حب اخوي وعائلي جميل
فمن حقهم عليا اني اوضح الصورة
لان احنا عيلة
اما هي ايه المدونة فانا مش حابة يكون ليها
شهرة من خلالي لكن اكيد انتم عارفينها وهي مدونة دموية
لكن عذرها الوحيد عندي ان سنها صغير
يمكن بكرة لما تكبر
والحياة تعلمها تعرف اني كان
عندي حق لما نصحتها حتى لو
معرفتش كده مش ندمانة اني قلت
نصيحة لان كمان اللي حصل ده
عرفني ناس من جوة حلوة اويييي
وبحب اشكر ميمايا الجميلة
رغم اني معرفتي بيها يوم واحد فقط

وفي شخص مهم اوي كان على بالي وانا باكتب
لاني قريت عندها بوست
حسيت انه عقد غير موقع
بيننا كلنا كاسرة واحدة ليها حقوق وواجبات


البوست ده يهمني اني اوضح
الصورة ليه هي ام المدونين
ومخبيش عليكم اني كان عندي فرحة صغيرة اوي

اما اللي
اتاثر بكلامها
لا الومه حتى لو ما دخلش ولا زارني تاني
عادي كل شخص حر في ما يفعل وليه عندي كل الاحترام
والسلام

220 comments:

1 – 200 of 220   Newer›   Newest»
أمبارح كان عمرى عشرين said...

هو فيه بوست انا بجد مش ظاهر عندى حاجه

أمبارح كان عمرى عشرين said...

هو فيه بوست انا بجد مش ظاهر عندى حاجه

ساره said...

الكلام مش ظاهر يا فكره

اسماء واحلام فى وجدانى said...

امبارح كان عمرى عشرين


سارة


الموضوع ابسط من كده بكتير

مفيش موضوع من الاصل

يظهر ان فكرة عايزة تقول حاجة

ومش قادرة

اسماء واحلام فى وجدانى said...

مالك يا فكرة

احوالك لا تطمئن ايه اللى حصلك

ماتكونش دى لغة احنا مش عارفنها

thunder said...

ههههههههههههههههههههه اية الخدعة دى
يابنتى وفين الكلام
ممممممممممممممم بس دى مسابقة ام محمد جاريتنا دور على الحروف تكسب جوزها يومين والعيال خميس وجمعهة ولا اية
وبعدين لو على الموضوع .. سيبك لان اولا محدش هيصدق ثانيا دى مشبتنشر اللى التعليقات اللى فيهما هجوم والمناصرة او بتدفع عن وجهت نظر مرفوضة ومش عاوز اقول دا بيدل على اية لانه واضح
اختى العزيزززززززززززززززززززة اوووووووووووووووووى بجد مش هلعب فى المدونة المرة دى وعاوزك تغيرى اللوغاريتم دا فاهمة ونزلى البوست بشكل امثالى من بتوع محو الامية يقرائوه دمت فى رعاية الله وحفظه دائما يااااااااااااااارب

thunder said...

لا يا فكرة نفسى والوساوس شغالة مينفعش ملعبش ال اخرج كدا عادى ال ....اية الناس دى.... وبلاش العبلك انا وزعيم الكلمات فى اساسيات وثقوب المدونة نياهااااااااااااااا
معايا ديناميت افجر هنا
احمد يا حبى نفجر هنا ولا فى الشات بوكس دا نتظر القرار حول

thunder said...

على مايوصل الحول لاحمد دا راج بميكروباص ولسة هتركب مشروع عنده علشان توصلها فيها ايام العب انا هنا لغايط القرار الاجماعى ما يجيى

الشاعر الحزين said...

فكره

ربنا يكون فى عونك

وبس

thunder said...

مممممممممممممممم مازل نا فى انتظار عودة حول
نطلع فااصل اعلانى
...... سمنك فى الاكل كتير لا ولا قليل برضوا لا اطبخى بسمن النملتين حول هترجع فى كلمتين
نياها فينك ياض انا هنا بلعب لوحدى والكارثة ايوش مفقودة وجارى البحث عنها فى سجون مصر
حد او خميس يشلنى من هنااااااااااااااااا

شيماء جمال(شيمو القمر) said...

هو أنا الحمد لله مش فاهمة حاجة
لكن ده تقريبا خلاف على تعليق
ربنا معاكى وتكون الرسالة اللى عايزة تقوليها للناس دول تكون وصلت
بس انا هدخلك ما تخافيش علشان أنا بحبك
تحياتى
شيمو القمر

اسماء واحلام فى وجدانى said...

انا جيت

اسماء واحلام فى وجدانى said...

ولكن الغموض ما زال موجودا

زعيم الاشرار

انت فين

وفين ميمى

الـــــــــــــــــــــــــو

thunder said...

يا شاعر المفروض اننا عارفين فكرة وبعدين لو سمحتوا اللى بيحصل دا غلط لاننا لو وسانها دا معنها انه احنا مصدقين ودا والله ولا كانه وبعدين ياعبيطة لو دا السبب اللى مش مخاليكى ظاهر سورى تبقى عبيطة لاننا عارفين مين فكرة اوكية وبلاش نتكلم كتير فى الحوار الابله دا

thunder said...

معاااااااااااااااااك يا ابو حميد معلش نت رخم لكن انتصارنا فى الموقعة الحربية

اسماء واحلام فى وجدانى said...

يا زعيم

اهلا حبيبى

يا ريتك يا فكرة تكونى موجودة

وتكلمينا

مهندس / على درويش said...

لا آله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين


لا أملك ما أقوووله

اسماء واحلام فى وجدانى said...

محتاجين حد يفك الشفرة دى

يا زعيم الاشرار

شوف لنا كام شرانى كده على الماشى

thunder said...

هربت ياض ولا ايةةةةة ؟؟ ويرك يا ندل يعنى عندك كام سنة نياهااااااااااااا

thunder said...

انا الشر واشوف حد غيرى
لا افهكلها

thunder said...

صوانى وحلل علشان اترجملك

اسماء واحلام فى وجدانى said...

انا معاك يا ريس

ازاى اهرب

هو انا اقدر

انا عارف ان ايدك ممكن تطولنى فى اى مكان

thunder said...

المقطع الاول من الشمال لليمين واضح اهوة يابنى اية دا مافيش صعوبة والاسئلة من المقرر المقطع بيقولك اذا كان سعر كيلو التفاح 12 جنية والبرتقال 9 جنيهة والعنب 7.50 يبقة اسم الفكهانى اية ؟ظ فين الصعوبة

mimi said...

انا جيت

اسماء واحلام فى وجدانى said...

انت بتتكلم جد

اوعى تكون واقع تحت تاثير الشفرة الموجودة فى موضوع فكرة

mimi said...

طب انتي فين ؟؟

thunder said...

المقطع الاولنى برضوا من اليمين للشمال بقة بيقول من تيتة توتوة الى خالو وعمو فى كارفور اسكندرية لانهم ماليشن مكان اساس يباتو فيه ومن طانت الى الابناء عبد اللطيف ونزفل وعوكل فى قناة استكيوس بجوار محطة الرمل على ايدك الشمال من قناة السويس نهنئكم بحلول شهر ابريل وكل سنة وانتوا طيبين

اسماء واحلام فى وجدانى said...

ميمى جت

نياهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاها

thunder said...

لا مش واقع يابنى انا بترجم صح كتاب وزنة صفحة مليار وخمناشر الف بتقول كدا خد اقراء انته كدا

thunder said...

حفل الاشرار نياهااااااااااااااااااااااااااااااااااااا بصوا كل واحد يستخبة فى زواية من المدونة ونقالب اللى دخل وربنا يجعلنا زخر للغلابة

اسماء واحلام فى وجدانى said...

على فكرة صعبانة عليا اوى

المدونة بقت شات

حرام يا زعيم

انتى فين يا ميمى

thunder said...

ههههههههههههههههههههههههه فرصة انتقام والمدونة هنا للجميع حد ولا اربعاء بقة يعترض

اسماء واحلام فى وجدانى said...

براحتك يا زعيم

thunder said...

ابو حميد حووووووووووووووووووووووووووول هلى ترانى برق برق برق دا صوت الجهاز يا منيل مش حاجة تانية حوووووووووول

thunder said...

اسكت اصلا انا النت مبصدق يجى اروح مبوظ الدنيا

mimi said...
This comment has been removed by the author.
فكرة من الزمن ده said...

انا جيت يا جماعة الكلمات والاشرار
بس انتو مش بس اللي مش فاهمين
انا اللي مش فاهمة انتو مش فاهمين ايه
ياريت تفهموني اللي انتو مش فاهمينه علشان انا افهمه ليكم حول

فكرة من الزمن ده said...

انا كتبت لاحمد وتندر ايه الحكاية بس محدش رد عليا هو الكلام عندي واضح ومش عارفة ليه عندكم مش باين

mimi said...

أنا يا ريس هنا وفكيت الشفرة وكله تمام

mimi said...

فكرة ... البوست مش واضح علشان اختيارك للغة طلعت رسومات
اختاري لغة تانية
انا أخدت كوبي وحولتها لفونت تاني وفهمت

adel said...

ممممم

هههههههههههههه

لووووووووووول

انا تقريبا عرفت مين
وبس مين فيكم اللي عمل عنديكومنتات بقي
الاصل ولا الصورة

ههههههههههههه

و بقيت مشهولاة اهوووو
عقبالي كده يارب

فكرة من الزمن ده said...

يارب كده يكون الخط واضح
انا غيرت الفونت

mimi said...

ايوة كده النور جه

فكرة من الزمن ده said...

ده نورك يا ميمايا يا جميل

فكرة من الزمن ده said...

لو في كلام مش مفهوم
انا هاشرح اكتران شاء الله في تحديث

ايوشة said...

الف مبروووووك على الشهرة يافكرة :))
طبعا بهزر معاكى
المدونة انا شفتها وطبعا مش من السهل الكلام اللى هى كتباه يتصدق بسهولة كده
معرفش كلامه غير منطقى بقولك ايه المهم انك عرفتى ان فى ناس بتحبك وتعز اهو والكلام ده مش هياثر فى حبهم فى حاجة
واسمى كلام والدك فعلا عنده حق الموضوع مش مستاهل

والحقى الناس اللى احتلت المدونة دى اصلهم ما بيصدقوا يلاقوا اى بوست علشان يلعبوا نقول ايه اطفال بئا :))

mimi said...

فكرة :::
ــــــــــــــ

أنا كنت أعدت كتابة البوست بتاعك علشان الفونت مكنش واضح
ولما انتي غيرتي الفونت والخط بقي واضح ... لغيت الكلام اللي كتبته ( اللي هوا ف ي الأصل البوست بتاعك)
علشان محدش يفهم غلط ويسأل هوا ليه فيه كومنت محذوف

شكرا يا قطتي الجميلة

ادم المصرى said...

لا اله الا الله فى ايه بقه

ربنا ييسرلك الحال بأذن الله

محدش فاهم حاجه

dr.lecter said...

انا فعلا لقيتها عندي داخله ترد واندهشت افتكت انها جايه تهرج معايا او انه مقلب من حد ودخلت عندها ومش مصدق لغايه دلوقتي

حاسس بارتباك كبيير بجد

هي تصفيه حسابات ولا ايه؟

حاسوباتيه said...

بصي ولا يهمك دي ضريبه الشهره يا بنتي وماتزعليش نفسك صحيح انا مش فاهمه الموضوع قوي يعني بس ماتزعليش نفسك ولا كانه كان

Kimmo Alahlaoy said...

سلامه عليكم

الاول انا معرفش انتى الا ظلمه والا هى لان انته

الاتنين

كللمكو واحد
وبعدين مش حاااجه تفرح انك

تتشهرى بموقع
زى دا

دا على كدا
البنات الا بينزلها

صور على النت وحشه بتبقا

كويس

لا انتى تتشهرى بحاجه كويس وعمتن

حسبى الله ونعم الوكيل فى الظلام

عاشقه الرومانسيه said...

بصى ياحبيبتى
حياتك الشخصيه لا تخص اى انسان غيرك
وانا لقيت تعليق عندى منها
والفضول خلانى دخلت وقريت
لكن ماعلقتش على كلامها
عارفه ليه؟
لانى زى ما قلت لك
حياتك الشخصيه ملكك لوحدك
انا مش حاسه مع البنت دى بالصدق
ومش بحب ادخل فى نزاع بين اى حد
يكفى اقولك انى مصدقاكى
وليه مش تقولى حسبى الله ونعم الوكيل
اذا كانت هى قالتها وانتى مظلومه يبقى انسب رد وده على مدونتك انتى هنا
انك تقوليلها
حسبى وحسبك الله
محدش بيكون مظلوم ويعمل زى هى ماعملت
وكمان فى الشات بوكس فيه كلام مش كويس

ولا يهمك مش تزعلى خالص
خليكى انتى احسن

بحبك رغم كل شئ

عاشقه الرومانسيه said...

وحذفت تعليقها من عندى
لانها اقل من انى ارد عليها كمان
ولا يهمك ياقمرى

صدى الصمت said...

طبعاً إنتى يا فكرة أكبر من أى كلام ممكن يتقال عليكى والناس كلها عارفة إنتى مين وشخصيتك إية ومش ممكن حد يصدق عليكى أى كلام وحش
وإعلمى أن إذا ركلك البعض من الخلف فأنتى فى المقدمة دائماً
أتمنى لكِ التوفيق والتقدم بإذن الله
تحياتى

عاشقة الورد

مصعب صلاح said...

لو سمحتي يا استاذة فكرة تقبلي نصيخة من أخوكي الصغير
الحقيقة أي واحد ربنا بيبتليه بأمراض القلوب بيصعب عليا أوي
ياريت تنسي الشخص اللي عمل كده هو أكيد عنده أمراض القلوب دي
حسد حقد
ربنا يعافي الجميع
وعلى فكرة
حضرتك أحسن فكرة ع البلوجر
ويمكن أحسن فكرة قرأت لها ف حياتي
دمت في سعادة
تقبلي مروري

احلام جوليا said...

عزيزتي فكرة بصراحة مكذبش عليك انا لسه جديدة في المدونة ومفهمتش بالضبط مين الي على خلاف معك وقالت ايه عنك بس واضح ان الكلام زعلك قوي وانا حقولك حاجة كلنا معرضين لكده بالتاكيد بس انت بردك عليها اعتقد اثرتي فضول الجميع والي مكنش يعرف زي اي حاجة حيدور عليها وتبقى شهرتي لها البوست بتاعها من خلالك واعتقد باباك عنده حق الكلاب تعوي والقافلة تسير فلا تهتمي كثير براي الاخرين لان صدقيني ارضاء الناس غاية لا تدرك فلا تهتمي

اسماء واحلام فى وجدانى said...

بعيدا عن الهزار اللى كان منى ومن

زعيم الاشرار انا باشكرك جدا

لمواجهتك لهذه الانسانة

برغم انى كنت بالامس شايفها كالفيرس

انتشرت بسرعة رهيبة بين المدونات

بس احنا عارفين فكرة كويس

فكان من الطبيعى اننا منتكلمش فى

الموضوع ده من الاساس

وطبعا انا اسف على الشات اللى عملته

انا وزعيم الاشرار

والمسكينة ميمى

blue-wave said...

للأسف
مجتوع التدوين
زيه زى الحياة
فيه النضيف وفيه برضه اللى مش نضيف
فيه اللى بيكتب من قلبه
واللى بيكتب علشان غرض معين
سيبك
وخليكى بس مع الناس النضاف
اما الزباله
فمكانهم السله
تحياتى

كيــــــــــــارا said...

لا حول ولا قوة الا بالله

ربنا يهدي يابنتي

thunder said...

انا جيتتتتتتتتتتتتت والله يافكرة لسة دخل دلوقتى النت عندى عامل احترامه معايا ااوووووووووووووى يعنى والله ماشوفت لسة كلامك الا دلوقتى جيت ارد عليها لاقيت ميمى سحبت البوساط وانا اللى يسحب البساط اصلت عليه العفريت
وبعدين يا زهايمر يا تردى لية وتوضحى اعتقد اساس ان الناس عارفة مين فكرة ومكانش يعنى ليه اهمية وبعدين اللى يمشى ما فى الف سلامة فاهمتى
اختى الزيزة دمتِ بكل ود وحير يااااااااااارب
ومعلش انا وزعيم الكلمات وميمى كنا بنعلب شوية متزعليش بس يمكن علشان نقولك احنا هنا

فكرة من الزمن ده said...

أمبارح كان عمرى عشرين




ساره



اسفة انكم ماعرفتوش تقروا البوست ويارب يكون كده وضح عندكم

mimi said...

فكورة
ـــــــــ
ياريت مش تزعلي مني انا و (أسماء ,احلام في وجداني ) و وثندر

أحنا بجد كنا بنهزر معاكي وفاكرينك معانا

وبالمناسبة دي
احنا عاملين حفلة عندك في المدونة الساعة .... هشوفهم الأول وأقوللك

فكرة من الزمن ده said...

اسماء واحلام فى وجدانى

اسماء واحلام فى وجدانى يقول...

الحقى يا ميمى(( فكرة )) فى شدة

وتحتاجك على وجه السرعة

وعرفت تروح تجيب مين فعلا 911
بجد يا احمد انت اخ بجد ومش لاقية حاجة تعبر لك عن شكري ليك
يا اسكندراني يازعيم الكلمات والقطط وكل الحاجات
اشكرك على الكلام ده ربنا يخليك
وما تعتذرش على شات ولا خد المدونة بقت بتاعتكم بالوراثة

فكرة من الزمن ده said...

thunder



زعيم الاشرار
اهلا بيك والله ياهاني انت كمان اخ عزيز حسستوني اني ليا اخوات فعلا في العالم الغريب ده اللي زي ما هو فيه جمال في كمان بشاعة
ربنا يخليكو يارب وةيديم بينا الاخوة الجميلة
وشكرا على لمتكو الحلوة اللي واستني والله

فكرة من الزمن ده said...

الشاعر الحزين

شكرا يا علاء

فكرة من الزمن ده said...

شيماء جمال(شيمو القمر)

لا يا قمر ده اتهام ليا اني سرقت خطيبها وكلام كبير اوي وردي كان لتوضيح الصورة ليكم انتم مش رد عليها
نورتيني ياقمر انا كمان بحبك والله

فكرة من الزمن ده said...

مهندس / على درويش

شكرا لمرورك مهندس على

فكرة من الزمن ده said...

mimi

ميمايا الجميلة ممكن اخت ليكي لم تلدها مامتك
بجد انا عايزة اقولك انت ا خت بيمت راجل وفكرتيني بحد انا بحبه جدا جدا علشان كده انا حبيته
وانا لا يمكن ازعل منكم حتى لو الاساسات خوخت والعمدان شققت كفاية عندي اخوات زي العسل اتسند عليهم

فكرة من الزمن ده said...

mimi

نسيت اقولك شكرررررررا على فك الشيفرة وتوضيح المشكلة ليا علشان اعرف اصلحها
نورتيني وفي انتظار الحفلة بس ياريت ما اكونش انا خرجت لاني عندي فسحه

فكرة من الزمن ده said...

ايوشة

ايووش الواد الصعيدي اللي مية مية وربنا يخليكي على كلامك ده
وبلاش تغيبي تاني بتوحشينا بجد

فكرة من الزمن ده said...

adel

ممممممم
اكيد ادهم هو اللي قالك هي مين وعرفك بيها

بس اطمئن انا اللي كاتبة عندك وكلمة السر روسية زي بتاعة مني
يامامتي
ولا لازم اقولك عاااااا علشان القي اسمي مكتونب وتديني دور ان شا الله يكون دور ارضي
نورت

فكرة من الزمن ده said...

ادم المصرى

ربنا يخليك يا ادم شكرا لمرورك لو تحب انا ممكن اشرح معنديش مشكلة

فكرة من الزمن ده said...

dr.lecter
اكتر ما يعجبني في ردودك وكلامك انها
منطقية وحيادية
لكن مافيش حسابات بيني وبين حد علشان نصفيها والله دي ناس مريضة
نورت

فكرة من الزمن ده said...

حاسوباتيه

ربنا يخليكي اشكرك على شعورك
وثقتك
ربنا يديم المحبة

فكرة من الزمن ده said...

Kimmo Alahlaoy

اهلا بيك ياكيمو
وكلامك بيبن انك شخصية بتفهم بصحيح
فعلا حسبي الله ونعم الوكيل في اللي ظلم
لكن انا حاسة انك ماقرتش الكلام لان كلامنا مش واحد ولا اي حاجة
عموما نورت يا هلاوي زي حلاتي

فكرة من الزمن ده said...

عاشقه الرومانسيه
ياه يا اجمل رومانسية بجد
كلامك فرحني اوي
بحبك رغم كل شيء
وفعلا الحياة الشخصية دي ملك للانسان بس
علشان كده ما حبتش اقول ايه حكاية البوست اللي هي بنت عليه كلامها
ربنا يخليكي الرجالة في المواقف

ঔღঔ نـــوارة ঔღঔ said...

من غير ما اعرف القصة بالتفصيل

شفت اسلوبها بالكلام عليكي بطريقة وحشة

لمجرد نصيحة

انا شفت مدونتها من يومين تقريبا وكنت عاوزة اعلق عندها

بس بعد ما شفت اسلوبها بالكتابة وبالرد قلت خليني بعيد احسن

نقول ايه ربنا يهديها

متاخديش ببالك ياقمر ولا تزعلي نفسك

بالتوفيق يارب

فكرة من الزمن ده said...

صدى الصمت

مش عارفة اقولك ايه على الكلام ده ويارب اكون انا قده يارب
وربنا يخليكي ويدوم بينا الحب والود والاخوة والحب في الله
نورتيني ياعاشقة الورد

فكرة من الزمن ده said...

مصعب صلاح

يا اخويا مصعب الصغير في السن الكبير في المقام والعقل
امل المستقبل
ربنا يخليك ونصيحتك على راسي
يا اجمل خالو مصعب سلم على النونة

فكرة من الزمن ده said...

احلام جوليا

جوليا معاكي حق ان الكلام قد يثير فضول البعض
اللي ما عرفش لكن اكيد انتي معايا ان اللي عرف الكلام اللي اتقال عليا من حقه اني اوضح انا كتبت عندي لاني يهمني للناس اللي بزوروني
نورتي ياجوليا واشكرك على كلامك العقلاني

فكرة من الزمن ده said...

blue-wave

دكتور فاروق
اشكرك على كلامك وجاب المختصر المفيد
نورت

فكرة من الزمن ده said...

كيــــــــــــارا


محمد رسول الله شكرا كيورة

فكرة من الزمن ده said...

ঔღঔ نـــوارة ঔღঔ

اشهد ان لا اله الا الله
اخيرا حد شهد الموقعة من البداية
والحمد لله اني اول مرة يحصل توناصل بينا
ويارب ما يكون الاخير نورتيني يانوارة

mimi said...

والله كلنا بنحبك وبنعتبرك مننا
ولما بتغيبي شوية بنقول فينك ونبعت القطط تشمشم عليكي
وحشتينا ... والحفلة الليلة

mimi said...

الحفلة هتبتدي الساعة 11 الليلة دي

فكرة من الزمن ده said...

mimi
يارب اكون رجعت
ياميمايا
بس عمومتن
ابقى كوليلي قطتين على ما اجي
ولا هي هاتبقى حفلة اورديحي من غير قطط

فكرة من الزمن ده said...

ربنا يخليكي ياميمايا يالاب يكون تجكعنا دايما على الخير وحبنا في الله

mimi said...

ناقص بس زعيم الاشرار يعرف

انا وصلت الدعوة لأحمد ... وقال يمكن يعرف ييجي

فكرة من الزمن ده said...

دي اللمة هاتبقى حلوة وكلها شر

mimi said...

الفلة لسة مش بدأت ؟؟؟؟

mimi said...

أنا مضيت حضور في الحفلة ...
فأين باقي الحضور ؟؟؟؟
ألا من مجيب ..
ياليت شعري ... أين الحفلات والموسيقات والحركات ... أنا جيت في حفلة ولا ممات؟؟؟

thunder said...

انا جيتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت

mimi said...

متأخر يا زعيم ساعة الا ربع

thunder said...

اللى هنا يقوووووول طبعا بما انى رئيس الاشرار فلازم الكل يكون منتظرنى نياهاا ال يعنى النت مش هو السباب ما علينا فى كوارث هنا غيرى ولا لا

thunder said...

معلش والله يا النت ابن اللذين مزبطنى اووووووى اعمل اية بقة والروتر بتاعى لوحدى كمان شوفتى الفضيحة

thunder said...

الاول الحفلة فيها توارت وجاتوهات ولا اية

mimi said...

شكللك عامل هاكر علي أي حد وبتسرق منه الخط يا زعيم

thunder said...

هههههههههههههههههههه بعض ما عندكم ربنا يخالى الغلابة للى زينااااا

thunder said...

الواد احمد لسة مجاش صح

mimi said...

صاحبة العزومة لسة ما جتش
بس هندبح جبنة نستو النهاردة علشان الحفلة

thunder said...

يا نهار كلوركس جبنة يعنى انا واخد تاكس رايح جاى على دبح جبنة نسيتو لو لفشكرى ماشى

mimi said...

أحمد فيه قط مغلبه هينيمه وييجي علي طول
وهييجي بالجاتوهات والتورتات
مين يقول هات

thunder said...

هات انا اللى هوزع مين يقول هات دا واانا ادب جاتوهيا فى عنية

mimi said...

شفت فكرة شكرتني في البوست اللي فات ولا جابت عنك سيرة يا زعيم

thunder said...

عارفة اللى صعبان عليا اية مش مدونة فكرة انها بقت شات عام لا الكيبورد اصلى اخير صوابعى هتنقم من الحروف

mimi said...

أنت مش هتفرج عن الكومنتات المحبوسة في مدونتك؟؟
أطلق سراحهم يا زعيم ...
لإني أسمع صرخات التعلقات من هذه الأرض

thunder said...

ههههههههههههههههههه اصل الندالة فى فكرة من وهى استنتاج

mimi said...

والله إحنا في حفلة ... وأرض الملعب بتاعة أختنا يا زعيم ...
إحنا واخدين الإذن يا زعيم

mimi said...

واحد كابيشتينو وسندوتش لحمة لو سمحت ...

thunder said...

ههههههههههه اطلقت سراحها يابنتى والله بس بدل ما اعمل نشر روحت عامل رفض والمشكلة ان كان فى نيتى ارفضها برضوا

mimi said...

والزعيم يحب ياخد إيه؟؟؟؟

thunder said...

اية دااااااااااااااا انا سمعت كابتشيون يا سونة دا من ابو شنب ولا احمد حملى

mimi said...

ههههههههههههههههههههههههه

يا نهار .......... نيتك نيئة
أأقصد سيئة ... اصلي جعت

mimi said...

لا مش بتاع أحمد علشان بنحب الأشنبة

thunder said...

ممممممم مممممممممممممممم لا سينى ادخل البوفية وانا اللى اختااااااااااااااااااااار نياهاااااااااا فرصة اقولكم الاكل طعمه حلو ولا لا

thunder said...

امال انا اعمل اية انا اخر حاجة افتكر انى اكلتها كانت اول امبارح

thunder said...

ههههههههههههههههههههههه لا بقولك اية تزوغى وتروحى تاكلى لوحدك تبقة اسمها خيانة عقوبة حقنة لحمة فاهمنى

thunder said...

شامم ريحة شاورمة دا هنا صح وشكلك ناوية خدع ونازلة فرتكة فى الاكل

mimi said...

مش كده مش قدام الديوف ....
سوري يا جماعة اكيد ثندر مش يقصد...

ثندر .... مش كده
ناقص تقوللي عاوز شاي بتاع التموين تقيل وفي كوباية

مش كده خالس .... أستني لما اديوف ياكلوا الأول ....
أعزائي الديوف ... البوفيه اتفتح

اتفضـــ.......

ايه ده البوفيه فين ...
هاني ييييييييي

thunder said...

ااااااااااااية دا اعتراااااض افتح ازاى انا جوه وقاااافل علياا استنووووووا ادوق واقولكم اية اللى حلو واية اللى لالالالالالالا

mimi said...

الأكل راح فين .... مين اللي سرق الأكل ؟؟؟

كرومبو
كرومبو

،،،،،،،، جاري الأتصال

mimi said...

كرومبو
كرومبو
مع المفتش
كرومبو
" مين اللي سرق البوفيه "

thunder said...

الجريمة دى لا تخرجى من اتين احمد وميمى وانا ارجح الاختيار التانى فكرة

mimi said...

أنا كنت قاعدة في مدونة فكغة يا كغومبو وبعدين رحت أفتتح البوفيه مش لاقيته يا كغومبو

الناس هتاكل إيه يا كغومبو

... أنا عرفت مين اللي سرق البوفيه...
لو أنت عرفت أتصل بزيرو تمنياشر ... زيور تشعناشر

.....

thunder said...

ال صح انتى قرائتى ادهم صبرى ونور وكداا

mimi said...

هوبا بقي
هوبا بقي

thunder said...

ههههههههههههههههههههههه ايوا انا عارف الرقم دا دا رقم البقال اللى تحتينا دا اصلها االلى اتسرق منه كور الجبنة

mimi said...

ما تواتواروناش يا جماعة...

thunder said...

معلش انا كمان اعصابى مِتوترة اوووووووووى برضوا اية العالم دى

mimi said...

ايوة طبعا أدهم ومني ... رجل المستحيل

نور ... ملف المستقبل

هادية وميدو ... فلاش

عاكرووووت .... سماش

mimi said...

كور الجبنة في كم البلوزة بتاعة البت المذنوقة .... وأصلا مش معاها شنطة

thunder said...

مممممممممممممممممممم انا مدمن نووووووور دااااا بجد نبيل فاروق دا رهيب فى الخيال العلمى اووووووووى

thunder said...

هههههههههههههههههههههههههههه اية دا انتى اخدتى مكان سونة ولا اية

mimi said...

كرومبو عرف مين اللي سرق البوفيه

thunder said...

هو انا باين عنده الاول ولا لا

mimi said...

أحمد بعت قطة من عنده تسأل عن الحفلة بدأت ولا لسة ...

وسحس بومب شافها خارجة في بقها ديك رومي

قعد كل معاها

شافهم شلاطة
راح بلغ كرومبو

وكرومبو جه قاللي

thunder said...

الحمد لله الجريمة عديت اصل انا اللى عطيت للقطة الديك علشان متبصليش فى الباقى

mimi said...

بيقولوا روتانا هتحقق حلم الملايين
وتجسد أدهم صبري في شخصية في فيلم

thunder said...

اشاعة ولا

mimi said...

الحمد لله كرومبو مشي ..

اما اطلع بقي الفرخة اللي شايلاها هلي كام صباع المحشي علي كام شريحة البوفتيك ... علي كام حتة مكرونة بشاميل .... واكل ...
بسم الله الرحمن الرحيم ....
هام هام هام هام

mimi said...

الأكل ولا روتانا ....
ههههههههههههههههههههههه

thunder said...

هههههههههههههههههههههههه كل دول وحتت امال الصومالين يعملوا اية انتى مجاعة متحركة

thunder said...

لا ادهم صبرى دا اشاعة ((وش مطلع لسانة ))

mimi said...

أصلي عاملة ريجيم

mimi said...

الفاكهة يا محمد
( عائلة زيزي )

thunder said...

ههههههههههههههههههههههه ريجيم ايوا صح معلش انا قولت كدا برضوا اصل صحتك هفتنا كدا ووشك اصفر كلى كلى ههههههههههههههههههههههههههه

mimi said...

الحمد لله رب العالمين

الشاي بقي ...

الشاي يا محمد....

thunder said...

لالالالا استنى انا ضعيف عند الفاكهة اوووووووووووى فيها يخافيهاااااا بقة

thunder said...

ههههههههههههههههههه كمان شاى

thunder said...

اية دا العيال دا مشجاين ولا اية

thunder said...

يا اهم انتى روحتى فين ؟؟؟!!!!! دا شاى

mimi said...

الووووو
ايوة يا ماما
انا عند فكرة صاحبتي ...
ايوة الحفلة اللي قلتلك عليها
لأ مش تقلقي عليا خالص
مين معايا..
معايا كرومبو وثندر و...
ايوة رعد بالانجليزي

لا يا ماما مش بتمطر ولا حاجة..
طيب ... طيب يا ماما مش هتأخر

يلا سلام

mimi said...

ماما عاوزة تبعتلي "معطف المطر"
لما سمعت أسمك

mimi said...

فكره فكرة انتي نايمة ولا إيه ....

يكونوش فكرة وأحمد معزومين في مدونة تانية؟

mimi said...

طيب يا جماعة حفلة سعيدة ويارب داميا حفلاتكم كده عمراته بالخير

تتمسوا بقي بالخير

الف الف الف جنية
أأقصد الف الف يورو

لأ .....
الف الف الف ين

يووووووووخ
الف الف الف فدان ......
يييييييييييه


ألف مبروك

جارة القمر said...

أشكرك من قلبي لزيارتي

ودعاءك من قلبي


شكرا

بوست رائع وجميل

استمري


وسنتواصل

تايه في وسط البلد said...

مجمل تصرفاتك تدل علي التحضر والاتزان وان كنت اتمني ان يكون هذا مصحوبا بفكرة ان من تعرض للناس لابد الا يتضايق ابدا من اي فعل وان يؤهل نفسه لأي شئ دون مبالغة

تحياتي

!!! عارفة ... مش عارف ليه said...

افتكر إن اللي يتكلم بالشكل ده

أكيد واضح انه مضايق اوووووي

وإنه مع الأسف مقدرش يعبر عن اللي جواه غير بالأسلوب الرخيص ده

وده مش مفروض يكون موجود أساسا على إعتبار أن اي حد بيدون بيفترض أن عنده القدرة للتعبير عن نفسه

عموما على أي حال من الأحوال

افتكر إن ردك ده كافي ومنطقي ومهذب

خالص تقديري
لكياستك وتمالكك أعصابك

تحياتي
وليد

momken said...

كلنا قابلنا مواقف الحاقدين
والفشله والمدعين...وطبعا الى بينتموا لبيئه واطيه

كلمنا قبلنا الحلات دى كتير وربنا وفقنا فى الوقوف فوقهم لانهم ليسوا مثلنا لنقف امامهم

ضعى اقدامك فوق هامه القبح...والتنطع
ولا تعتبرى هذا ابداً استعلاء او غرور فهذا قدرك وهذا هو الموضع الطبيعى للقبح

البوست هايل واؤيدك واساندك
وانضم الى وقفتك الاحتجاجيه فوق راس المخلفات

تقبلى دعمى


تحياتى

mimi said...

اسحللك ايه يا فكرتي
انا جبت المساحة معايا وجيت

اسماء واحلام فى وجدانى said...

يا ربى على الدوخة دى

فين يا ميمى الهدف

علشان ندمره

mimi said...

http://i42.tinypic.com/2m4r5h0.jpg

اسماء واحلام فى وجدانى said...

يلا يا ميمى

mimi said...

أحمد
ــــــــــ
فكرة علي وصول

mimi said...

أنا سايباها بتلعب مع تحقيق الحروف عندي وجاية علي طول

اسماء واحلام فى وجدانى said...

الكمين تمام

وكل قط فى مكانه

والضرب فى المليان

mimi said...

فكرة عندي بتظبطلي السيستم بتاعي

اسماء واحلام فى وجدانى said...

كده بردوة

والقطط اللى عندك

ناوية تعملى فيها ايه

mimi said...

انا بعت قط كبير يشغل عننا زعيم الأشرار علشان يعطله شوية وناخد راحتنا في الهجوم علي مدونة فكرة

فكرة من الزمن ده said...

ايه ده انتو جيتو اخدتو المفتاح من تحت الدواسة ولا اللي في شلية الزرع

mimi said...

قططي بعتهم عن نينتهم في سيام علشان الهجوم مش يصيب أي حد في منهم

اسماء واحلام فى وجدانى said...

خدى ساتر بسرعة يا فكرة

القطط محاصرة المكان كله

اسماء واحلام فى وجدانى said...

القطط دى مرتزقة

لسة جاين حالا من موزمبيق

mimi said...

أنا جيت لقيت احمد هنا وفاتح المدونة وراششا مية ومظبط الاناني وراوي الزرع وكله تملم

فكرة من الزمن ده said...

احنا بنتدي الحفلة بحاجة بجد جامدة انا عازماكو عليها
روحوا على الريدر عندي وافتحو حاجة اسمها
عالم تركيب
سحر الغرام
2 hours ago

والله حفلة وحاجة مش ممكن

mimi said...

سلمي نفسك يا فكرة

المدونة محاصرة

نيااااااااو

اسماء واحلام فى وجدانى said...

كان ياما كان

mimi said...

عايز تعرف الغرام ؟ دا شئ تحسه ساعات قوام

تشوف حبيبك في المنام ولو شوفته يهرب الكلام

عجبني اوي

فكرة من الزمن ده said...

انا سرقت من هناك بوستين تحفة
وكنت ناوي اسرق حاجة تانية اسمها همس الليل ياخرابي
حاجة فظيعة دخلت لقيت سحر الغرام احترت افتح الخزنة ولا اشيل التليفزيون

اسماء واحلام فى وجدانى said...

بليغ حمدى هو اللى كاتبها ولحنها

اسماء واحلام فى وجدانى said...

انا حاسس انى قاعد

مع اتنين سوس اوى

بس انا اسوس منكم

فكرة من الزمن ده said...

مخك يفقد الليجام ويرخي المفاصل والعضام

في ناس تقول دا أضطرام تضحك ترد بإبتسام

يا ناس دي حالة إنسجام والصحة أهي أكيد تمام

دي مش ممكن
طيب سمعتي الصوت؟

اسماء واحلام فى وجدانى said...

ميمى تشيل التليفزيون

وفكرة تفتح الخزنة

والمعلوم بالنصف

فكرة من الزمن ده said...

سوس ايه ياعم البيروسول
ده كلام للناس الحساسة

فكرة من الزمن ده said...

مش ممكن تحفة والله كل ما اجي اكتب كومنت هناك مش عارفة اكتب عن ايه ونلا ايه فابانسى اكتب اصلا

اسماء واحلام فى وجدانى said...

والله يا فكرة انا صعبان عليا اوى مدونتك

هتدمر بسرعة وهى لسة فى عز شبابها

فكرة من الزمن ده said...

هاتدمر ازاي يعني
والله اعمللكو تحقيق كلمات زي ميمي

mimi said...

ده صوت مين اللي بيقول سحر الغرام؟؟

mimi said...

عارفين مين السوسة بجد ؟؟؟؟؟؟

ثندر ... عامل حفظ تعيلقات علشان محدش يلعب عنده

اسماء واحلام فى وجدانى said...

فكرة

ميمى


انا اسف جدا

ممكن استاذن دلوقتى


اسف بجد

فكرة من الزمن ده said...

جارة القمر

نورتيني يا جارة القمر ويارب يكون البوست واضح عندك وربنا يشفي والدتك

mimi said...

وقاللي سر امبارح
عارفين قال ايه ...

قال أنه هيرفض التعليقات خالص
عاااااااااااااا

فكرة من الزمن ده said...

ربنا معاك يا احمد

فكرة من الزمن ده said...

ده صوت المؤلف يا ميمي
بس اللي ركزت معاها دلوقتي وتحفة
همس الليل اسمعي الصوت
مش ممكن والله
خسارة انه مش مكتشفينه

اسماء واحلام فى وجدانى said...

ميمى

بعد اذنك

mimi said...

أحمد

ـــــــــ

اوك براحتك يا زعيم

فكرة من الزمن ده said...

بس كفاية اني اكتشتفته
في الرومانسي فظيع
في الكوميدي يموت من الضحك وعامل معلومات في حاجات غريبة كده

mimi said...

خللي بالك يا فكرة
زعيم الأشرار بيحوم في المنطقة

فكرة من الزمن ده said...

انا باسمع همس الليل وجاية
والله كل ما اسمعها لازم اخلصها قبل ما مشي

فكرة من الزمن ده said...

بس هو قال انه التعليقات اتلغت غصب عنه يا ميمي
ماتظلموش الراجل ده شرير برضة وممكن يعمل ايحاجة

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 220   Newer› Newest»

me